אסמכתאות להתרת הוצאות ו/או דרישת עלויות יוני 2012

אסמכתאות להתרת הוצאות ו/או דרישת עלויות יוני 2012

לקוח נכבד, 

  1. ברצוננו להפנות את תשומת ליבך לחוזר מס הכנסה 2/2012 אשר פורסם ביום 9.5.2012 לפיו נקבעו  אמות המידה המאפשרות/ מחייבות את פקיד השומה בעת קביעת שומה לנישום אשר אין בידו האסמכתאות המאששות את קיומה של הוצאה או  עלות של נכס. 
  2. ע"פ החוזר , ישנה הגמשה בעמדת רשות המיסים במקרים של חוסר תיעוד עלות נכסים ותביעת הוצאות. במקרים הללו – עדיין ניתן לדרוש ולהכיר בהוצאה  ואי הימצאותן של אסמכתאות נאותות אינו מהוות חסם לדרישה והכרה בהוצאה. 
  3. החוזר מפרט מספר מקרים אפשריים להעדר תיעוד נדרש, אשר בכל אחד מהם, יהא על פקיד השומה לבחון את התרת ההוצאה לצרכי מס הכנסה בהתאם לאמות המידה שנקבעו :
  1.   הנישום לא שמר את תיעוד החוץ בשל הוצאות שנדרשו בדוחותיו . הכוונה למקרים בהם אין בידי הנישום חשבוניות להוכחת ההוצאה כגון רכישת מלאי, קבלת שירותים , קושי בהמצאת העתק נאמן למקור של חשבונית וכיוצ"ב. 
  2.   הנישום דורש הוצאות פחת בניכוי מהכנסתו כאשר אין בידו את החשבונית המעידה על רכישת הנכס בגינו נדרש הפחת האמור.
  3.   הנישום דורש עלויות בגין מחיר מקורי של נכס קבוע ו/או התרת הוצאות הוניות הקשורות בנכס הקבוע בעת חישוב רווח או הפסד הון במימוש הנכס, כאשר אין בידו החשבונית המעידה על הרכישה ו/או ההוצאה ההונית כאמור.
  4.  הנישום דורש הוצאות (כנגד הכנסותיו בדו"ח למס הכנסה) עפ"י חשבוניות מס שהוצאו שלא כדין לעניין חוק מע"מ , הכוונה לחשבוניות פיקטיביות- למשל , החשבוניות הוצאו ע"י מי שאינו עוסק מורשה ובעל תיק פעיל במע"מ , הן לא משקפות את העיסקה האמיתית בין הצדדים , מנכה החשבונית הוא לא הלקוח האמיתי בעיסקה ועוד. 
  1. על מנת לקבוע את ההוצאות האמיתיות אותן יש לנכות מהכנסתו של העסק,

אשר יצאו בייצור ההכנסה, על פקיד השומה לקבוע את מהותן ומטרתן של

ההוצאות ולאמוד את ההוצאות על סמך ניסיונו והבנתו תוך שימוש באמצעים הקיימים                 לקביעת האומדנים.

 

חוזר זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בתוכנו מתן ייעוץ או חוות דעת .

בכל מקרה שמתעוררות שאלות אנו עומדים לרשותך למתן מענה .

פנייתך נשלחה בהצלחה !