ביקורות ניהול ספרים – ריענון הנחיות ודגשים נוספים יוני 2020

ביקורות ניהול ספרים – ריענון הנחיות ודגשים נוספים יוני 2020

לאור הגברת הפיקוח האכיפה ע"י רשויות המס, אשר מתבטאת לאחרונה בכמות רבה של ביקורים בבתי עסק ע"י נציגי שלטונות המס, פשיטות רבות ואף מבצעי תצפית סמויים, מצאנו לנכון לחדד הנהלים בעת ביקורת במפתיע מטעם רשויות המס ולהפנות את תשומת ליבכם למספר דגשים חשובים.

 

  1. ביקורות ניהול ספרים –
    לחצו כאן לקישור לחוזר משרדי בנושא. אנו ממליצים לרענן את כללי ההתנהגות בעת ביקורת מאת רשויות המס.

  2. הוראות ניהול ספרים –
    אנו מזכירים, כי על כל עסק, קיימת חובת ניהול ספרי חשבונות, החלים עליו באופן ספציפי, ע"פ הוראות ניהול ספרים הקבועות בתקנות מס הכנסה. אי ניהול בהתאם להוראות החוק יכול להביא לפסילת ספרים!
    במידה ונדרש ריענון בדבר הוראות ניהול ספרים ופנקסי חשבונות אשר מחויב בית העסק – נא פנו למשרדנו.

 

  1. תקבולים בבית העסק באמצעות אפליקציות תשלום –
    לאור ליקויים רבים שעלו בביקורת מס הכנסה לאחרונה, בהם נמצא כי עוסקים רבים אינם מדווחים על תשלומים באמצעות האפליקציה כהכנסה, מגבירה רשות המסים את הביקורת והאכיפה בנושא.
    אנו מזכירים, כי תשלום באמצעות אפליקציית (כדוגמת "ביט", "פפר פי", "פייבוקס" ודומיהם), הינו תשלום ככל תשלום אחר וחלים עליו ההוראות החלים על תשלומים באמצעי תשלום אחרים, לרבות הפקת קבלה במועד ההעברה באמצעות האפליקציה ולא המועד שבו מועבר המזומן מהאפליקציה אל חשבון הבנק.

הקבלה תכלול את פרטי האפליקציה שבאמצעותה התבצע התשלום ואת מספר העסקה.
 

  1. חוק המזומן –
    החל משנת 2019 נכנס לתוקפו  החוק להגבלת השימוש במוזמן, שעיקריו כוללים איסור על תשלום במזומן בהיקף העולה על 11 אלף ₪ בעסקאות בהן אחד הצדדים הוא "עוסק"; 50 אלף ₪ בעסקאות בין אנשים פרטיים (לרבות מתנות); וכן 55 אלף ₪ בעסקאות בהן אחד הצדדים הוא תייר. לחצו כאן לקישור לחוזר ייעודי לנושא.

  2. חובת הדיווח וחבות המס בגין רווחים ממטבעות וירטואליים –
    ע"פ עמדת רשות המסים, מטבעות וירטואליים הינם נכס לכל דבר ועניין, ולכן בעת מימושם בפועל (ועד 30 ימים ממועד זה) נדרש דיווח לרשות המסים על רווח ההון או הפסד ההון הנגזר מהמכירה.
    על הרווח כאמור, יחול מס בשיעור של 25%, אלא אם הפעילות מגיעה לכדי עסק, שאז נקבע כי שיעורי המס שיחולו הם שיעורי המס השולי על הכנסה מעסק, לרבות מס ערך מוסף.
    חשוב לתעד אסמכתאות המעידות על רכישת ומכירת המטבע, לטובת תחשיב רווח/הפסד בעסקה ולדיווח לרשויות.


לנוחותכם, ולטובת עיון בחוזרים קודמים ועדכון שוטף בחוזרים המקצועיים המופצים, כתובת אתר האינטרנט המשרדי https://www.gozlan-luria.co.il,  ועמוד הפייסבוק המשרדי – (לחצו כאן לקישור לעמוד הפייסבוק).

פנייתך נשלחה בהצלחה !