חובת הדיווח למוסד לביטוח לאומי החלה על קבלי בנייה בהעסקת קבלני משנה ינואר 2018

חובת הדיווח למוסד לביטוח לאומי החלה על קבלי בנייה בהעסקת קבלני משנה ינואר 2018

הרינו לעדכן כי בהתאם לתקנות ביטוח לאומי (דינים וחשבונות של קבלנים, תשי"ח 1957)  , קבלן המבצע עבודות בנייה באמצעות קבלני משנה שונים, נדרש לדווח ולהמציא למוסד לביטוח לאומי פרטים אודות ההתקשרות עם קבלני המשנה.

להלן הנחיות ודגשים בדבר חובת הדיווח :

  1. חובת הדיווח מוטלת כאמור על קבלן המבצע עבודות בנייה, אשר מוגדרות במוסד לביטוח לאומי כעבודות במסגרת הנדסה אזרחית, לרבות בניית מבנים, עבודות חפירה, סלילה, גישור, הנחת צנרת וכד'.
  2. הדיווח ייעשה באמצעות טופס 648 , בתוך 7 ימים מיום עריכת החוזה עם קבלני המשנה, או מיום תחילת ההתקשרות איתם (כמוקדם מבינהם).
  3. הטופס יכלול את פרטי ההתקשרות עם קבלן המשנה, לרבות : פרטים אישיים, מס' תיק, מס' עובדים מועסקים, תמורה מוסכמת בחוזה, מקום ביצוע הפרויקט ועוד , אשר ידווחו ע"י קבלן הבנייה.
    באותו טופס, ידווחו גם פרטים ע"י קבלן המשנה עצמו – שכר ממוצע צפוי לעובדים, מס' שעות עבודה ועוד.
  4. היה וקבלן המשנה ימציא לקבלן הבנייה אישור רשמי מהמוסד לביטוח לאומי, על פיו הצהיר על העסקת עובדיו כנדרש ע"פ חוק, חובת הדיווח לא תחול על קבלן בנייה.
  5. בכל מקרה שבו קבלן הבנייה לא ידווח למוסד לביטוח לאומי כנדרש, ואין בידיו האישור מקבלן המשנה המצוין בסעיף 4, ייחשב אותו קבלן משנה כאילו הוא המעסיק הישיר של עובדי קבלן המשנה, בהקשר אחריותו בדבר תשלומי ביטוח לאומי ובדבר תביעות פגיעה שיגיש העובד.

 

לאור האמור, אנו ממליצים לחדד את נהלי ההתקשרות החלים בעסקך, ולקבוע כי בכל מקרה של התקשרות עם קבלני משנה בתחום הבנייה, יש לדרוש ראשית אישור מאת קבלן המשנה כפי שהתקבל מהמוסד לביטוח לאומי בדבר הצהרת קבלן המשנה על העסקת עובדים על ידו, ואם לא יתקבל כזה – יש להגיש טופס 648 כאמור.

 

לשימושכם,  להורדת טופס 648 לחץ כאן.

חוזר זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בתוכנו מתן ייעוץ או חוות דעת.
בכל מקרה בו מתעוררת שאלה, אנו עומדים לרשותכם במתן מענה.

פנייתך נשלחה בהצלחה !