חוק לצמצום השימוש במזומן מרץ 2018

חוק לצמצום השימוש במזומן מרץ 2018

הרינו לעדכן, כי החוק לצמצום השימוש במזומן, אשר נועד להיאבק בהון השחור במשק, והועלה כהצעת חוק כבר ביולי 2015, אושר לאחרונה ע"י כנסת ישראל ביום 12 במרץ 2018.

החוק מגביל תשלום וגביית מזומנים בשטרות ומטבעות מהארץ ומחו"ל, בסכומים מסויימים, הן בנסיבות עסקיות (מתן שירותים, מכירת טובין, עסקאות הוניות, עסקאות נדל"ן ועוד) והן בנסיבות לא עסקיות (מתן הלוואות, תרומות, מתנות ועוד), ועיקריו כדלקמן :

  • בעסקאות שמחירם עולה על סך של 11 אלפי ₪, ייאסר על עוסק לשלם או לקבל מזומן שעולה על 10% ממחיר עסקה או 11 אלפי ₪, כנמוך מבינהם (תקרה ספציפית נקבעה לעסקאות בין עוסקים לתיירים).
  • בעסקאות בין פרטיים, שאינם עוסקים, בסכום העולה על 50 אלפי ₪, ייאסר לשלם או לקבל מזומן שעולה על 10% ממחיר העסקה או 50 אלפי ₪, כנמוך מבינהם.
  • בכל תשלום בעד שכר עבודה, תרומה, או הלוואה אשר עולה על הסך של 11 אלפי ₪, ייאסר לשלם או לקבל מזומן העולה על 10% מסך התשלום או 11 אלפי ₪, כנמוך מבינהם (לגבי מתנות ניתנה התייחסות ספציפית ותקרת התשלום הרלוונטית הינה סך של 50 אלפי ₪)
  • כמו כן, החוק מגביל הסבת שקים ושימוש בשקים פתוחים וקובע כי ייאסר על עוסק לקבל או למסור שיקים פתוחים בכל סכום (איסור מקביל חל על מוסר השיק) וכי ייאסר על אדם פרטי לקבל שיק פתוח על סך העולה על 5,000 ₪.

 

עוד קובע החוק הוראות בעניין סמכות הפיקוח והאכיפה, חוק העונשין, ועיצומים כספיים שרשאית רשות המסים להטיל על המפרים את הוראות החוק.

 

החוק פורסם ביום 8 במרץ 2018 (להלן קישור : החוק לצמצום השימוש במזומן, התשע"ח–2018), ותחולתו נקבעה ליום 1 בינואר 2019.

 

משרדנו ישוב לעדכן בסמוך לתאריך תחולת החוק.

חוזר זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בתוכנו מתן ייעוץ או חוות דעת.
בכל מקרה בו מתעוררת שאלה, אנו עומדים לרשותכם במתן מענה.

פנייתך נשלחה בהצלחה !