חוק מס ריבוי דירות יוני 2017

חוק מס ריבוי דירות יוני 2017

טיפול ביתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים

  1. בהמשך לחוזר המקצועי מיום 15 במרץ 2017, בקשר לדחיית מועד הדיווח לרשות המסים בגין חוק מס ריבוי דירות ( להלן קישור : עדכון בדבר דיווח לפי חוק מס ריבוי דירות ) , הרינו לעדכן כי בהתאם לפרסום הודעת רשות המסים, הדיווח והתשלום החל החייבים במס ריבוי דירות, אשר היה מתוכנן להתבצע עד ליום 31 במרץ 2017 , ונדחה ליום 30 ביוני 2017 ,  נדחה ע"י מנהל רשות המסים ושר האוצר פעם נוספת ליום 31 ביולי 2017. 
  2. בהמשך לחוזר המקצועי מיום 13 במרץ 2017, בקשר לטיפול החל על מעסיקים, בתנאים מסוימים , ביתרות בקופות מרכזיות לפיצויים ( להלן קישור : טיפול ביתרות קופות מרכזיות לפיצויים ), הרינו לעדכן כי ביום 11 ביוני 2017 , פרסמה רשות המסים חוזר מס הכנסה המחליף את הנחיות הטיפול בקופה מרכזית לפיצויים.
    מצ"ב לעיון : חוזר מס הכנסה 4/2017 בנושא יתרות צבורות בקופה מרכזית לפיצויים.


ע"פ הוראות החוזר המעודכן , מעסיקים אשר בבעלותם קופה מרכזית לפיצויים, נדרשים לבחון האם ישנו סכום עודף בקופה המרכזית, כמוגדר ע"י חוזר מס הכנסה, וכמוסבר בחוזר המשרדי אשר הופץ כאמור.

הסכום העודף, ככל ונמצא כזה, עד גובה הוצאות פיצויים השוטפות החלות על המעסיק , אשר הופקדו בפועל ע"י המעסיק לקופות העובדים, יועבר מהקופה המרכזית אל חשבון הבנק של המעסיק.
סכום זה ייחשב כחלק מהכנסתו החייבת של המעסיק, והיה ולא ינוצל הסכום העודף בהתאם להוראות החוזר, לא יותרו בניכוי הוצאות הפיצויים ששילם המעסיק.

בדיקת קיום עודף בקופה מרכזית ושימוש בו ע"פ הוראות מס הכנסה, יעשה אחת לשנה עד לתאריך 31 במרץ של השנה העוקבת, על ידי מתן הוראה ישירה לקופה מרכזית לפיצויים, ולאחר שנתקבל בקופה המרכזית אישור רו"ח או אישור עו"ד של המעסיק, בצירוף תחשיב העודף בקופה, כי הופקדו לחשבונותיהם של כלל העובדים הפקדות שוטפות.

החוזר מתייחס גם לבעלי קופות מרכזיות שאינם מעסיקים עובדים, וקובע כי החל משנת 2018 הסכומים אשר נמצאים בקופות, ייחשבו כהכנסה חייבת בידי המעסיקים, וזאת למרות שלא נמשכו בפועל מהקופה. 

פנייתך נשלחה בהצלחה !