מיסוי חברות ארנק החל משנת 2017 – דצמבר 2016

מיסוי חברות ארנק החל משנת 2017 – דצמבר 2016

בהמשך לחוזר מקצועי שהופץ ע"י משרדנו לפני כ-4 חודשים בדבר היערכות לקראת שינויי מיסוי הצפויים במסגרת חוק ההסדרים לשנים 2017-2018 ( קישור לחוזר ) , הרינו לעדכן כי וועדת הכספים אישרה שלשום , לאחר התדיינות ממושכת עם נציגי הלשכות המקצועיות (רואי חשבון, עורכי דין, יועצי המס ועוד), את הפרק בחוק, אשר עוסק במיסוי "חברות ארנק".

 

הצעת החוק כוללת 3 חלקים מרכזיים, בקשר למיסוי בעלי מניות בחברות.

 

החלק הראשון עוסק בחיוב בעל המניות (או קרובו) בגין משיכות של כספים מהחברה או שימוש לצורך אישי בנכסי החברה (דירות מגורים, כלי טיס, פריטי אומנות ועוד…).
על פין הדיו הקיים, חויב בעל המניות בגובה ריבית רעיונית בתקופה שבה השתמש בכספי החברה.
ע"פ הצעת החוק שאושרה, משיכות כספים או העמדת נכסים לרשות בעל המניות, ייחשבו כמשכורת או כדיבידנד בידיו בתום השנה ממועד משיכתם מהחברה.

 

החלק השני עוסק ב"חברות ארנק", אשר הוקמו ע"י נושאי משרה (שכיר ברמות שכר גבוהות, מנכ"ל, דירקטור וכו'), אשר מעניק שירותים באמצעות חברה שבבעלותו.
במקרים אלו, בעלי השליטה ב"חברות ארנק",  אשר עונות להגדרה ע"פ החוק, יחוייבו באופן ישיר על הכנסות החברה, לפי שיעור המס השולי החל עליהם.
נציין, כי חברות בעלי מקצועות החופשיים (עו"ד, רו"ח, מהנדסים, אדריכלים ודומיהם) וחברות השותפות בשותפויות כאמור, לא כלולות בתחולת החוק.

החלק השלישי עוסק בסמכות שניתנה לפקיד השומה, להורות, לאחר התייעצות עם וועדה ציבורית שתוקם, על חלוקה של עד 50% מהרווחים שנצברו בחברה ושמקורם אינו מרווחים שנצברו בחמש השנים שקדמו לחלוקה.
כמו כן, הוסכם כי לא ניתן יהיה להורות על חלוקת רווחים כאמור אם הסכום המצטבר של הרווחים הבלתי מחולקים נמוך מ-5 מיליון ₪, ובכל מקרה – יתרת הרווחים שתיוותר בחברה לא תפחת מ-3 מיליון ₪.

פנייתך נשלחה בהצלחה !