נגיף הקורונה – היערכות והמלצות – חוזר מס' 33 : עדכון בקשר לתחולת חוק ימי מחלה על ימי בידוד אוקטובר 2020

נגיף הקורונה – היערכות והמלצות – חוזר מס' 33 : עדכון בקשר לתחולת חוק ימי מחלה על ימי בידוד אוקטובר 2020

הרינו לעדכן בהודעת משרד האוצר, הסתדרות ונשיאות המעסיקים והעסקים בישראל מאתמול,  כי הושגו הסכמות בין הצדדים בהקשר אופן התשלום לעובדים אשר נאלצים להיכנס לבידוד ולהיעדר ממקום עבודתם.

 

להלן סקירה קצרה של האירועים הקשורים בנושא –

  1. בפברואר 2020, נקבע ע"י משרד הבריאות שימי הבידוד הנדרשים מעובדים שכירים, בשל חשיפתם לחולי קורונה מאומתים, ייחשבו כימי מחלה כנגד הצגת תעודת מחלה גורפת למעסיק.
  2. בתום חודש יולי 2020, קבע בג"צ, כי הנחיות אלו, אשר ניתנו במסגרת צו בריאות העם ע"י משרד הבריאות, לא עומדות בקריטריונים שבתקנות דמי מחלה, ולפיכך נקבע כי החל מה-30 לספטמבר 2020, לא ייחשבו ימי הבידוד כימי מחלה.
  3. אתמול, כאמור, הושגו הסכמות חדשות, שעל פיהן ימי הבידוד ייחשבו כימי מחלה, וירדו ממכסת ימי המחלה של העובד, ע"פ המתווה הבא :
    היום הראשון של הבידוד יהיה על חשבון העובד באופן מלא, היום השני והשלישי יהיו 50% על חשבון העובד, ומהיום הרביעי ואילך העובד יקבל תשלום מלא, כשהמדינה תתחלק עם המעסיק בתשלום באופן שווה (50%-50%).

 

לתשומת ליבכם – 

    1. התייחסות זו חלה על החייבים בבידוד בשל חשיפה לחולה מאומת, ולא לחולים מאומתים, אשר לגביהם חל חוק ימי מחלה לכל דבר ועניין.
    2. במסגרת ההסכמות, הוחלט כי עובד שיצא לחו"ל למדינה אדומה מיוזמתו האישית ונאלץ להיכנס
      לבידוד – לא יהיה זכאי לתשלום עבור ימי הבידוד.
    3. לגבי עובדים ללא ימי מחלה צבורים , הוסכם כי הם יקבלו תשלום עבור ימי הבידוד באופן הבא:
      0% מהשכר על היום הראשון, 50% מהשכר על היום השני, 50% מהשכר על היום השלישי, ו-70% החל מהיום הרביעי והלאה. תשלום זה ימומן במלואו על-ידי המדינה.
    4. חשוב לציין, כי לא כל ארגוני המעסיקים במשק מסכימים למתווה זה, והמתווה המצויין טרם אושר ע"י הכנסת. משרדנו יעדכן מיד עם אישור המתווה.


לנוחותכם, ולטובת עיון בחוזרים קודמים ועדכון שוטף בחוזרים המקצועיים המופצים, כתובת אתר האינטרנט המשרדי – https://www.gozlan-luria.co.il,  ועמוד הפייסבוק המשרדי – (לחצו כאן לקישור לעמוד הפייסבוק).

פנייתך נשלחה בהצלחה !