תזכורת בדבר חלוקת דיבידנד בשיעור מס מוטב עד תום חודש ספטמבר 2017

תזכורת בדבר חלוקת דיבידנד בשיעור מס מוטב עד תום חודש ספטמבר 2017

בהמשך לעדכון קודם של משרדינו, ברצוננו להזכירכם את הוראת השעה שנקבעה בינואר 2017 , לחלוקת דיבידנד בשיעור מס מוטב וקבוע של 25% כפי שנקבע בחוזר מס הכנסה 1/2017 של רשות המסים (להלן: "דיבידנד מוטב").

 

ולהלן עיקרי הדברים, התנאים והדגשים לחלוקת דיבידנד מוטב :

  1. הוראת החוזר מתייחסת לבעלי מניות מהותיים, בחברות שבהן נצברו עודפים אשר טרם חולקו (כולל בחברות בחו"ל).
  2. מקור הדיבידנד הינו ברווחים שנצברו בידי החברה המחלקת עד ליום 31.12.16 ואשר שילמו מס חברות.
  3. שיעור המס שיחול על הכנסה מדיבידנד מוטב , שחילקה חברה לבעל מניות מהותי, בתקופה שבין 1 לינואר 2017 ועד 30 בספטמבר 2017, הינו 25% וללא תשלום מס יסף על הדיבידנד (מס בשיעור 3% נוספים על הכנסה העולה על 640 אלפי ₪).
  4. החברה המחלקת, נדרשת לשלם בפועל  את הדיבידנד המוטב, וככל ומדובר על דיבידנד לקיזוז יתרת חובה של בעל המניות המהותי,  יראו את הדיבידנד כמשולם על ידי החברה רק בתנאי שמקורה של יתרת החובה של בעל המניות המהותי היא במשיכות כספים מהחברה שבוצעו לאחר 1.1.2013.
  5. בכל אחת משנות המס 2017-2019 הסכום הכולל של הכנסת עבודה, דמי ניהול ,הפרשי הצמדה או ריבית ותשלומים אחרים שישולמו למקבל ההכנסה מדיבידנד מוטב, במישרין או בעקיפין, בהפחתת ההכנסה מדיבידנד מוטב,  לא יפחת ממוצע סכום התשלומים כאמור ששולמו לו על ידי החברה האמורה, במישרין או בעקיפין, בשנות המס 2015 ו- 2016.
    במקרים חריגים, כגון מקרים שבהם חלה ירידה משמעותית בהכנסות החברה כתוצאה מגורמים חיצוניים שאינם תלויים בחברה, ניתן לפנות לחטיבה המקצועית ברשות המסים על מנת לקבל החלטת מיסוי פרטנית.
  6. כנגד ההכנסות מדיבידנד מוטב, לא יותרו לקיזוז הפסדי הון שוטפים ממכירת ניירות ערך.

 

משרדנו ממליץ באופן כללי, על חלוקה מקסימלית של עודפים במסגרת הוראת השעה (וכמובן שכל מקרה נדרש לבחינה לגופו), לאור שינויי חקיקה נוספים, אשר מקנים לפקיד השומה סמכויות נרחבות למיסוי עודפים כהכנסות דיבידנד / הכנסות עבודה , לרבות כפיית חלוקת עודפים כלואים בחברה, תחת תנאים מסוימים (לפי הוראות סעיף 77 החדש לפקודת מס הכנסה) ומיסוי יתרות חובה ע"ש בעלי המניות (לפי הוראות סעיף 3 ט' 1 החדש לפקודת מס הכנסה).

פנייתך נשלחה בהצלחה !