התאמת הפעולות החשבונאיות , בעקבות נוהל העבודה החדש של חברת "וולט" מאי 2020

התאמת הפעולות החשבונאיות , בעקבות נוהל העבודה החדש של חברת "וולט" מאי 2020

התאמת הפעולות החשבונאיות , בעקבות נוהל העבודה החדש של חברת "וולט"

    1. לאחרונה חברת "וולט" שינתה את אופן פעילותה מול המסעדות (מצ"ב הודעה שנמסרה ללקוחות בנושא).
    2. עד כה, המסעדה הייתה מנפיקה חשבונית ללקוח בגין הפריטים (שצורפה למשלוח), דיווחה את החשבונית לרשויות המס כחלק אינטגרלי מה- "Z" בקופה הרושמת, וקיבלה מ-"וולט" חשבונית בגין העמלות ש"וולט" גובה, אשר נרשמה כהוצאה בספרי העסק.
    3. בהתאם להסדר החדש, "וולט" תמכור את הארוחה ללקוח ותפיק חשבונית מס בגין סך העסקה (פריטים + משלוח), וחשבונית למסעדה בגין העמלה עבור השירות.
      בנוסף, "וולט" תנפיק חשבונית מס, מטעם ובשם המסעדה, בגין הפריטים שנמכרו.
      אזי, המסעדה לא תנפיק חשבונית מס ללקוח, אלא תעודות משלוח בלבד.
    4. לטענת חברת "וולט", היא פועלת בהתאם להוראות סעיף 17 לחוק מע"מ, כשלוח או סוכן של המסעדה, ולכן על החשבונית שהיא מפיקה בשם המסעדה, היא תציין את עניין מעמדה כשלוחת המסעדה.
      תחת ההסדר החדש, "וולט" ינהלו חלק מספרי המסעדה, בעצם העובדה שהם מפיקים חשבוניות מס בשם המסעדה.
    5. במתכונת ההתקשרות החדשה עם "וולט", חסרה התייחסות לאחריותה של "וולט" לתפעול המערכת על פי דין (הפקת החשבוניות, דיווחן, רישומן, וכו' … ) ולנטילת אחריותה על כל  תקלה או סטייה מהוראות ניהול ספרים.
    6. לאור האמור, אנו ממליצים כדלקמן – 
      1. מאחר ומדובר בחלק מספרי המסעדה, יש להוסיף פסקה בהסכם ההתקשרות מול "וולט", המטילה על "וולט" את האחריות על עמידה בהוראות ניהול ספרים בהקשר עם הפקת חשבונית המס בשם המסעדה. 
      2. לוודא מול בית התוכנה של הקופה הרושמת שבגין מכירות "וולט", מופקת תעודת משלוח בלבד, אשר אינה נכללת ב -"Z" המדווח.
      3. לדרוש מבית התוכנה של הקופה הרושמת, שתהיה אפשרות להפיק דוח תעודות משלוח בגין מכירות "וולט", לצורך השוואה מול חשבוניות המס ש"וולט" תפיק.
  • לדאוג לצרף את תעודות המשלוח מהקופה לחשבונית המס שתתקבל מ"וולט", ולהעבירה להנהלת החשבונות לטובת בדיקת התאמה ודיווח ההכנסה.
    1. נציין כי ההסדר החדש נכנס לתוקפו כבר ב-4 למאי 2020, על לכן יש להסדיר בהקדם את הטיפול בהגדרות הקופה הרושמת, ואף לוודא שאין כפילות ברישום ההכנסות בגין משלוחי "וולט" עד להסדרת התהליך כאמור לעיל. 

לעדכונים וחוזרים מקצועיים נוספים, כתובת אתר האינטרנט המשרדי – https://www.gozlan-luria.co.il,  ועמוד הפייסבוק המשרדי – (לחצו כאן לקישור לעמוד הפייסבוק).

פנייתך נשלחה בהצלחה !